۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

کوچک که بودم موطلایی شهرماخطابم میکردند واین اخرین خاطره من قبل ازاین است که عمه یاخاله فریباباشم وتابخودم بیام دیدم که صاحب چندبرادرزاده وخواهرزاده دوست داشتنی شده ام وشاید ازاونموقع بود که عشق واقعی به تمام انسانهای روی زمین رودردلم جادادم ویادگرفتم که تمام زشت وزیبای دنیارودردروغ وصداقت طبقه بندی کنم بدنیاآمدن درخانواده ای شلوغ ومردسالار خودبخود حرفهای ناگفته ودل پرداشتن راباخودداشت وگفتگوهای دونفره ورازگویی ودرددل بایک دوست ازبزرگترین لذات زندگیم بشمارمیرفت .جمع وجورکردن اینهمه احساس عشق ،درک نشدن درمحیط خانواده آزادیخواهی ذاتی ناشی از بهمنی بودن وعدم توانایی درنگاه داشتن زبان سرخ،مشکلات زیادی رادرمدرسه ،محیط خانواده وکاربرایم ایجاد کرده است که البته "این دردبه صدهزاردرمان ندهم.."تاحالا هرآنچه که سرنوشت برایم مقدرکرده غیرقابل پیش بینی بوده وازمیزان وابستگی باداشته های خودم نتیجه میگیرم که سازگاری بامحیطم بیسته :باوجود علاقه زیاد به ادبیات وشعردردبیرستان ریاضی خوندم وباوجود علاقه به تحصیل دررشته حقوق سرازرشته فیزیک وکارگاه تراشکاری وآزمایشگاه فیزیک هسته ای دراوردم وباوجودعشق به تدریس به لطف اداره گزینش آموزش وپرورش کارمند بانک هستم،باتمام وابستگی کهنه وغریبی که به محل تولدم کرمانشاه دارم درتهران زندگی میکنم ودورازانتظارترین ازدواج دنیاروکه میتونستم بهش فکرکنم انجام دادم وحاصل آن نیزداشتن دورازانتظارترین بچه هایی است که میتونستم به انهافکرکنم وشگفتا که هم عاشق فیزیک شدم وهم بانک تجارت روصادقانه دوست دارم،تهران برایم عزیزاست وازهمه عجالب تراینکه شوهرکیلومترهادورترازروحیه ام رادیوانه واردوست میدارم ودرموردبچه هاهم به این ترتیب چیزی نگم سنگینترم،دنگ وباس حاکی ازهمان نوستالوژی کهنه وافکارناسیونالیستی کردی من ویادآوربخشی ازبرنامه کردی رادیو کرمانشاه است که پدرم گوش میدادوبمعنی بحث وگفتگوودراصطلاح رایج «اخبار» است که بعنوان نام وبلاگم برگزیده ام وستون "خوم وخود"درزبان کردی نه بمعنی من وتوکه خیلی خصوصی تربمعنی "خودم وخودت "درفرهنگ گویش کردی گفتگویی بسیار خودمانی ورازگویانه است که نامحرمی درآن راه نداردواگرچه شایددرفضای وب ازاینگونه انتظارات بیمعنی است اما به این امید نامگذاری شده که خوانندگان این وبلاگ همدلان ومحرمان ماباشند، شعروداستان ،ریاضی وفیزیک،ازعلایقی است که قبلاًبه ان اشاره کرده ام وبه غیرازآن  ورزش بطورکلی وبلاخص فوتبال،تنیس روی میز وکوهنوردی،فیلم ونمایش،طنز،موسیقی،آشپزی ووقت گذراندن بایک کودک زیر هفت سال از اموری است که بسیار به انها علاقه مندم.

۱ نظر:

  1. فريباي عزيزم
    من هم مشتاقانه نوشته هايت را ميخوانم اگر چه كرد نيستم اگر چه عمه و يا خاله نيستم اگر چه .... اما با تو در يك شهر در يك دانشگاه با دوستان مشترك با علايق مشترك و با شرايط كاري و خانوادگي مشترك هستم دوستت دارم و دوست دار توشته هايت كه عشق را در سرزميني جا گذاشتم كه امروز بايد فقط در دنگ و باس آن را بياد بياورم
    قربانت مصي

    پاسخحذف